Kostenbesparing door fulfilment

05 mrt 2020

Kosten zijn voor iedere ondernemer een belangrijk facet van het beslissingsproces wanneer de vraag zich aandient om het voorraadbeheer en de logistieke afhandeling in eigen hand te houden of het geheel uit te besteden aan een Fulfilment specialist. In onze opinie levert het uitbesteden van de complete fulfilment directe en vaak aanzienlijke besparingen met zich mee.

Hoe dan?

Als we gaan kijken naar de kosten voor het logistieke proces moeten we uiteraard wel appels met appels vergelijken en de kosten eerlijk in ogenschouw nemen. Veel ondernemers nemen bijvoorbeeld vaak hun eigen arbeidskosten niet mee in de berekening. Maar iedere minuut die een ondernemer steekt in het invoeren, inpakken, verzenden etc. van een order, is een minuut waarbij hij/zij niet bezig is met het belangrijkste onderdeel – verkopen!

Wat zijn de reële kosten van het logistieke proces?

De huur van een gebouw of de kosten van een hypotheek, omgerekend naar de oppervlakte die hiervan wordt gebruikt voor fulfilment

  • Kosten (aanschaf + afschrijving) inventaris, stellingen, machines, enz.
  • Personeelskosten + sociale lasten + sec. voorwaarden + extra kosten in geval van ziekte
  • It-kosten (software, hardware)Verloren tijd door verzenden pakjes, naar de post, regelen douane, retourverwerkingen, customer service enz.

Al deze kosten dienen te worden meegenomen in de berekening van de werkelijke kosten per zending. Hierbij zal bijna in alle gevallen blijken dat het uitbesteden van het volledige fulfilment zo gek nog niet is. Sterker het mes snijd aan vele kanten:

  • Uit bespaart direct tijd en geld door efficiëntere inzet van uzelf, uw mensen en ruimte.
  • U heeft tijd om te doen wat u het liefst doet – ondernemen.

Maar er is meer!

De meeste fulfilment specialisten kunnen hele scherpe verzendtarieven bieden. Door een hoog volume aan pakketten en pallets heeft een fulfilment specialist een betere onderhandelingspositie bij de vervoersbedrijven (PostNL, DHL, DPD, enz. ) dan u als individueel bedrijf vaak heeft.

Bij Pronk Fulfilment gaan we echter nog verder. Wat ons anders maakt dan onze concullegae is betrokkenheid. Wij beperken ons liever niet tot het vlekkeloos laten verlopen van uw goederenstroom, maar willen een waar verlengstuk zijn van uw bedrijf.

Pronk Fulfilment is een full-service, allround specialist voor Warehousing en (E)fulfilment. Alle logistieke processen voeren wij uit in eigen beheer; de in- en opslag van producten in de eigen bedrijfshallen, het opzetten, inrichten, onderhoud, beheer en hosten van specifieke (keuze)websites, de verwerking/ order-picken, het transport, het afhandelen van retouren en het verzorgen van de customer service. Dankzij een in-house IT-team is geen technische uitdaging te groot en kan flexibel en professioneel op iedere wens van u worden ingespeeld. Actieve ondersteuning in marketing en communicatie behoort ook tot de mogelijkheden. Wij zijn altijd bereid om met u mee te denken en samen te werken, met maar 1 doel, het komen tot de beste oplossing. Want laten we wel wezen, uw succes = ons succes!

Fulfilment & Warehousing

Wij leveren!

Neem contact op

Referenties

Klanten waar we trots op zijn